Historia samochodu

Właśnie ruszył nowy portal Opel *MyOpel* gdzie można poznać m.in. istniejącą historię techniczną auta. To pierwszy w kraju przypadek, gdzie importer chce podzielić się posiadanymi informacjami i robi to online. Do projektu dołączył Dixi-Car, poszerzając historię serwisową aut o naprawy w autoryzowanym serwisach. Podkreślam wyrażenie "istniejąca historia serwisowa", bo historia techniczna samochodu, o ile jest najbardziej pożądana, o tyle rzadko jest osiągalna w całości.

Jak to jest z historią techniczną (serwisową) samochodu:

1. Do niedawna jedyna istniejąca baza historii serwisowej to była polska, a potem europejska historia napraw gwarancyjnych Opel. W uzasadnionych przypadkach dealer występował do importera z prośbą o sprawdzenie historii gwarancyjnej auta. Importer występował do centrali ... Jeżeli historia napraw gwarancyjnych istniała, bo dodać warto, że wiele aut nie ma na koncie żadnej naprawy w ramach gwarancji, dowiadywaliśmy się z niej przy jakim przebiegu była dokonana ostatnia naprawa gwarancyjna. Czasem to wystarczało, bo ostatni przebieg z bazy gwarancji był wyższy niż w aucie...

2. Od 2012 my - dealerzy, dołączyliśmy do programu i przesyłamy online do centralnej bazy GM dane o naprawach w naszych serwisach, dzięki temu powstaje dodatkowa historia napraw w autoryzowanych serwisach.

3. Od 15 października 2012 roku istniejąca baza napraw serwisowych (gwarancyjnych i z autoryzowanych serwisów) zostaje udostępniona Państwu poprzez portal MyOpelService.

4. Poznaj MyOpelService tutaj

Jak powstaje historia serwisowa samochodu?

Historia serwisowa auta powstaje z zachowań użytkownika - jeżeli użytkownik korzysta z usług innych niż autoryzowany serwis Opel, nie poznamy tej części historii serwisowej auta inaczej niż od użytkownika. Podobnie jest ze szkodami komunikacyjnymi, często naprawy wykonywane są poza autoryzowaną stacją, poznamy je jedynie z oceny technicznej auta i z rzetelnej informacji od właściciela.